Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Zielonce
ul. Inżynierska 1, 05-220 Zielonka
tel. 22 760 24 97
e-mail: sekretariat@pppzielonka.pl
Filia w Ząbkach ul. Batorego 62A, 05-091 Ząbki
tel. 22 308 85 55
e-mail: filia@pppzielonka.pl
Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców dzieci z ADHD
Cele zajęć:
- Zaznajomienie uczestników z informacjami nt. objawów ADHD i ich konsekwencji dla funkcjonowania dziecka, etiologii i typów ADHD, metod terapii.
- Rozróżnianie zachowań wynikających z objawów od zachowań celowych.
- Przedstawienie rodzicom praktycznych modeli i technik w pracy z dzieckiem z ADHD.
- Nauczenie rodziców stosowania w/w technik poprzez zastosowania metod treningowych w trakcie warsztatów.
- Zapoznanie rodziców z efektywnym modelem współpracy ze szkołą ( m. in. przekazanie wzoru zeszytu korespondencji )
- Zwiększenie u rodziców samoświadomości uczuć towarzyszących codziennym trudnościom wychowawczym
- Doskonalenie technik komunikacyjnych stosowanych przez rodziców w rozmowie z dzieckiem
- Zapewnienie wsparcia emocjonalnego rodzicom oraz zapewnienie możliwości wymiany doświadczeń i dyskusji
Czas trwania zajęć:
Zajęcia trwają od listopada 2022 do lutego 2022. Jednostka zajęciowa wynosi 2h odbywają się raz w tygodniu ( wtorek godzina 16.00). Warsztaty zaplanowane są na 8 spotkań.
Forma zajęć:
Zajęcia są prowadzone są w formie grupowej.
Odbiorcy zajęć:
Warsztaty adresowane są do rodziców dzieci w wieku 7-13 l u których zdiagnozowano ADHD.
Liczebność grupy: max 9 osób
Oczekiwane efekty zajęć:
- Przyswojenie podstawowej wiedzy na temat nadpobudliwości psychoruchowej
- Nabycie umiejętności odróżniania zachowań związanych z ADHD od innych trudnych zachowań
- Poznanie metod radzenia sobie z deficytami uwagi dzieci.
- Wzrost kompetencji komunikacyjnych, nabycie umiejętności skutecznego wydawania poleceń.
- Nabycie umiejętności stawiania wymagań i granic dziecku.
- Poznanie konstruktywnych metod wychowawczych, wzmacniania zachowań pożądanych.
- Nabycie umiejętności korygowania zachowań trudnych.
- Umiejętność wdrożenia i dostosowania poznanych technik modyfikacji zachowań w środowisku domowym.
- Wzrost samoświadomości emocjonalnej.
Prowadzące
Magdalena Papoń-Grudzień
Małgorzata Grabowska
coś
Dodaj tu swój tekst nagłówka
Cele zajęć:
- Zaznajomienie uczestników z informacjami nt. objawów ADHD i ich konsekwencji dla funkcjonowania dziecka, etiologii i typów ADHD, metod terapii.
- Rozróżnianie zachowań wynikających z objawów od zachowań celowych.
- Przedstawienie rodzicom praktycznych modeli i technik w pracy z dzieckiem z ADHD.
- Nauczenie rodziców stosowania w/w technik poprzez zastosowania metod treningowych w trakcie warsztatów.
- Zapoznanie rodziców z efektywnym modelem współpracy ze szkołą ( m. in. przekazanie wzoru zeszytu korespondencji )
- Zwiększenie u rodziców samoświadomości uczuć towarzyszących codziennym trudnościom wychowawczym
- Doskonalenie technik komunikacyjnych stosowanych przez rodziców w rozmowie z dzieckiem
- Zapewnienie wsparcia emocjonalnego rodzicom oraz zapewnienie możliwości wymiany doświadczeń i dyskusji
Czas trwania zajęć:
Zajęcia trwają od listopada 2022 do lutego 2022. Jednostka zajęciowa wynosi 2h odbywają się raz w tygodniu ( wtorek godzina 16.00). Warsztaty zaplanowane są na 8 spotkań.
Forma zajęć: Zajęcia są prowadzone są w formie grupowej.
Odbiorcy zajęć: Warsztaty adresowane są do rodziców dzieci w wieku 7-13 l u których zdiagnozowano ADHD.
Liczebność grupy: max 9 osób
Oczekiwane efekty zajęć:
Przyswojenie podstawowej wiedzy na temat nadpobudliwości psychoruchowej
Nabycie umiejętności odróżniania zachowań związanych z ADHD od innych trudnych zachowań
Poznanie metod radzenia sobie z deficytami uwagi dzieci.
Wzrost kompetencji komunikacyjnych, nabycie umiejętności skutecznego wydawania poleceń.
Nabycie umiejętności stawiania wymagań i granic dziecku.
- Poznanie konstruktywnych metod wychowawczych, wzmacniania zachowań pożądanych.
- Nabycie umiejętności korygowania zachowań trudnych.
- Umiejętność wdrożenia i dostosowania poznanych technik modyfikacji zachowań w środowisku domowym.
- Wzrost samoświadomości emocjonalnej.
Prowadzące
Magdalena Papoń-Grudzień
Małgorzata Grabowska
Cele zajęć:
- Zaznajomienie uczestników z informacjami nt. objawów ADHD i ich konsekwencji dla funkcjonowania dziecka, etiologii i typów ADHD, metod terapii.
- Rozróżnianie zachowań wynikających z objawów od zachowań celowych.
- Przedstawienie rodzicom praktycznych modeli i technik w pracy z dzieckiem z ADHD.
- Nauczenie rodziców stosowania w/w technik poprzez zastosowania metod treningowych w trakcie warsztatów.
- Zapoznanie rodziców z efektywnym modelem współpracy ze szkołą ( m. in. przekazanie wzoru zeszytu korespondencji )
- Zwiększenie u rodziców samoświadomości uczuć towarzyszących codziennym trudnościom wychowawczym
- Doskonalenie technik komunikacyjnych stosowanych przez rodziców w rozmowie z dzieckiem
- Zapewnienie wsparcia emocjonalnego rodzicom oraz zapewnienie możliwości wymiany doświadczeń i dyskusji
Czas trwania zajęć:
Zajęcia trwają od listopada 2022 do lutego 2022. Jednostka zajęciowa wynosi 2h odbywają się raz w tygodniu ( wtorek godzina 16.00). Warsztaty zaplanowane są na 8 spotkań.
Forma zajęć: Zajęcia są prowadzone są w formie grupowej.
Odbiorcy zajęć: Warsztaty adresowane są do rodziców dzieci w wieku 7-13 l u których zdiagnozowano ADHD.
Liczebność grupy: max 9 osób
Oczekiwane efekty zajęć:
Przyswojenie podstawowej wiedzy na temat nadpobudliwości psychoruchowej
Nabycie umiejętności odróżniania zachowań związanych z ADHD od innych trudnych zachowań
Poznanie metod radzenia sobie z deficytami uwagi dzieci.
Wzrost kompetencji komunikacyjnych, nabycie umiejętności skutecznego wydawania poleceń.
Nabycie umiejętności stawiania wymagań i granic dziecku.
- Poznanie konstruktywnych metod wychowawczych, wzmacniania zachowań pożądanych.
- Nabycie umiejętności korygowania zachowań trudnych.
- Umiejętność wdrożenia i dostosowania poznanych technik modyfikacji zachowań w środowisku domowym.
- Wzrost samoświadomości emocjonalnej.
Prowadzące
Magdalena Papoń-Grudzień
Małgorzata Grabowska